1. Haberler
  2. Sağlık
  3. “Orta yaşlarda kuruyemiş tüketmek demans riskini azaltıyor”

“Orta yaşlarda kuruyemiş tüketmek demans riskini azaltıyor”

Geniş çaplı bir araştırma, orta yaş ve sonrasında düzenli olarak kuruyemiş tüketmenin, ileri yaşlarda demans riskini azalttığını ortaya koydu.

featured
Google'da Abone Ol service
0
Paylaş

Bu Yazıyı Paylaş

veya linki kopyala

Singapur Ulusal Üniversitesi’nden araştırmacılar 1993-2016 yılları arasında yaklaşık 17 bin kişinin beslenme şekilleri ve kognitif fonksiyonlarını inceledi.

40’larında haftada iki veya daha fazla kuruyemiş tüketmeye başlayanların, daha az tüketenlere kıyasla, 60’larından sonra hafıza sorunları yaşama olasılığının beşte bir oranında daha az olduğu görüldü.

Age ve Ageing dergisinde yayınlanan araştırmaya göre haftada bir kuruyemiş yiyenlerde de benzer fayda görüldü. Bu grupta da 60’larından sonra kognitif fonksiyonlarında hasar olma olasılığı yüzde 19 daha azdı.

Kuruyemişin zeka keskinliğine faydası olduğu daha önceki araştırmalarda da gözlenmişti.

2019’da 55 yaş üstü yaklaşık 5 bin kişiyle yapılan bir araştırma günde iki tatlı kaşığına denk gelecek kuruyemiş tüketiminin kognitif fonksiyonları geliştirdiğini göstermişti.

Kaynak: Diken

“Orta yaşlarda kuruyemiş tüketmek demans riskini azaltıyor”
0

Yorumlar kapalı.

KAI ile Sohbet Et

KAI ile Haber Hakkında Sohbet

Yapay zeka asistanı

Yapay zeka yanlış bilgi üretebilir